Första skoldagen med nya klassen SPSP09B

Idag var då alltså den fruktade första skoldagen. När bussen började närma sig skolan kunde man på avstånd se att det hängde massvis med toalettrullar i träden och att det var poliser där. Redan i bussen sa jag lite skämtsamt; "Vi kommer få ett helvete här", och det kunde inte bli mer rätt än så.
     När vi kom dit så stod det flera från tvåan och trean med påsar fyllda med vattenballonger och bara väntade på att få kasta dom på oss. Som tur var kom en lärare och stoppade dem, men när vi sedan närmar oss huvudbyggnaden ser vi att det är klottrat i stort sett överallt (jag skriver inte när allt med tanke på att det kan finnas en del känsliga läsare) där det bl a stod:

SP suger!
SP luktar bajs!
NV nördar!
Losers
93:or suger HÅRT!
93:or? Ser mer ut som 97:or xD


och det som stod mest skrivet;
WELCOME TO HELL!

Nämen vad snällt, tack så mkt, är kanske inte den första tanken som dyker upp i huvet. Det gjorde en bara mer nervös. Sen hade dom eldat på taket och tydligen satt upp massa banderoller i Värnamo med massa annat shit och sånt.
Jag var så cp-nervös att det inte var sant, men tillslut fick man bita ihop och gå in i aulan där uppropet skulle ske.

Först läste de upp A-klassen där vi då fick klarlagt att jag inte skulle gå.
Sedan var det upprop på B-klassen och där blev jag uppropad!
Och jag kom i samma klass som Louise! HALLELUJA *sjunger som sån där änglakör".
Med tanke på att det var så många som sökte till samhällsprogrammet från Bors skola  (typ tio stycken) så var det bara tre av oss som hamnade i B-klassen.

Det verkar vara en hyfsat bra klass vi går i, ganska stor med typ 25 elever skulle jag tro (kanske överdriver, men iallafall). Man känner ju typ ingen än, men det blir väl bättre så snart man kommit in i det hoppas jag:)


Welcome to hell. Eller?

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha vi är 28 st i klassen ;D så du överdrev inte, Halleluja säger jag meeed :D<3

2009-08-20 @ 20:29:06
Postat av: Natta

Louise jonasson? Gick inte hon barn o´ch fritid.... ? Det kommer bli bra ! Jag lovar:D

2009-08-22 @ 23:34:16
URL: http://nattaan.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej!!

Gud så härlig blogg du har:) Den är verkligen inte som alla andras lixom!

Jag bloggar på metrobloggen.se.

Har faktiskt en fotoblogg och skulle verkligen vilja att folk verkligen kollade på mina inlägg!

Och såg på mina foton!

Sen är det ju såklart alltid kul om man kommenterade inlägget:D

Hihi, det tycker väll du med? :)

Så du får JÄTTE gärna gå in på min fotoblogg och kika lite, och kom ihåg att jag gillar kommentarer:D

Kramar från mig till dig!

//Amanda

2009-08-23 @ 20:40:17
URL: http://www.metrobloggen.se/brunnetmandaa
Postat av: Jennie

fan va elakt av dem :/ skolorna i göteborg är helt och hållet emot sånt

2009-08-23 @ 21:09:34
URL: http://hallon8.blogg.se/
Postat av: Anonym

usch fyfan vad omoget av dom, så var det inte när jag började

2009-08-24 @ 13:08:20
URL: http://anwb.blogg.se/
Postat av: Anonym



hejsan!

Okej,förlåt för detta späm...Men jag vill tipsa dig om en blogg som heter http://jjuno.blogg.se

Det är inte bloggaren som skickat detta,utan en läsare..Och varför jag gör det,är för att jag älskar den bloggen.Det är en vettigaste,viktigaste & bästa bloggen jag läst.Hon skriver om självförtroende .Om en människa ska funka,så behövs självförtroende .Det är a-o i livet.

Hon skriver allt ifrån hur du blir säkrare med killar,till hur du kan stärka din kompis självförtroende .Hon kommer också ha intervjuer med några läsare,som varit mobbade eller haft anorexia..Gör som du vill,men du vet precis lika bra som jag att en sån hära blogg behövs,så det är ett vettigt beslut att besöka den.Tjejen som skriver den är värd en stjärna på blogghimmlen.



Tack för mig



( http://jjuno.blogg.se )

2009-08-24 @ 18:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0