Dumma tandläkare!

Hej hopp! Det här kommer nog bli ett ganska långt inlägg (skriver lite om lovet och vad som har hänt) så jag delar in det lite i olika spalter.

                                                                                             SPORTLOV!
Under sportlovet så har jag varit i danmark hos pappa och lite så, men bodde hos buslars (min bror då, han e helt galen, fast på ett kul sätt:)) och Isabel och Clara och Sofia.
          Åkte dit med swebus i lördags och det är snabbt och smidigt, bara man har en ganska bra mobil, hörlurar och hyfsat bra musik( fast jag har bara hörlurar och hyfsat bra musik, mobilen är inte ganska bra - den är kass! Ringknappen, 2:an, 5:an och 0:an funkar inte så det går inte att skriva sms. Och så tror jag att jag sprängt högtalaren så jag e lite arg, men som sagt, annars går det snabbt att åka:))
          Typ framför mig så satt en kille med glasögon, som typ var 17-18 år, och satt och sov. Han satt och guppade lite med huvet  och slummrade till lite hela tiden. Sedan när vi är typ i Markaryd så sa chauffören att någon som ska av här, inte har gått av och att vi ska kolla om det är någon som sover. Alla sitter blickstilla. Men jag tror att det är killen framför mig och det är ju synd om han missar sin stopplats så jag funderar på att väcka honom. Ingen annan verkar lägga märke till att han är den enda i bussen som sover så jag tar mod till mig och stöter till han i armen. Inget händer. Försöker igen, lite hårdare den här gången. Han börjar snarka. "Nu måste vi åka", säger busschauffören. Jag tycker lite synd om han när jag "råkar" boxa till han lite i huvet. Äntligen resultat! "AAhh! Jäklar, vad fasiken vad de... Men här ska ju jag av ju!"sa den ouppväckbara killen och klev av. Dagens goda gärning gjord av STINALISE HULLFORS!
          Kommer sedan fram till Helsingborg till pappa och tar sedan båten över till helsingØr och kommer sedan in till Lars och Isabel och möts av en tokspringande Clara som är lika söt som socker, och sedan kommer Isabel med tre veckor gamla Sofia som är lika söt som... oxå socker:) Den kvällen åt vi hos pappa och sedan gick vi hem och sov.

Dom följande dagarna var vi mest bara hemma och så men har haft askul.

          Varannan dag har Lars haft träningsdag och när dessa dagar kom så skulle ju jag självklart vara med. Så nu är jag stark som en oxe! Eller, inte riktigt, men som en... get kanske? xD

          Sen så har Lars massa filmer på datan (inget piratkopierat eller nåt sånt alla poliser!) som vi skulle kolla på som jag verkligen sett fram emot att se. Men som av en händelse så går datan helt kaputt sönder och bara totalvägrar sätta igång igen. Tillslut får han igång den, men, som att strö lite extra salt i såren, så försvann alla program som nånsin funnits på datan så det blev inget filmtittande för min del:S


Sedan så har Lars och Isabel lärt mig laga mat med vitlök i och pappa har lärt mig att rododendron är giftigare än julrosor (han hittade en svensk bok med giftiga växter och dess biverkningar).


Och när man är utomlands så måste man ju åka på något kulturellt (även om jag bor där några veckor om året) så vi åkte till Louisianas moderna konstmuseum och det var kul.

          Fast det är ganska kul att se en tavla som är helgrön med en stor röd prick i mitten som är värd typ 5 miljoner kronor. Ja ba WHAT?! Det där kan jag också göra - minst lika bra dessutom. Jag råkade säga det lite väl högt och då kom typ en vakt och skällde ut mig lite på typ assnabb danska med jylländsk accent. Jag bara glodde på han lite och så gick jag. Sedan sa hann åt oss (mig å pappa) att vi skulle bli utkastade om inte vi lugnade ner Clara, som också var med. Men gör det själv om du tkr att hon är så himla störig då! Alla andra tyckte hon var jätterolig och hon skadade faktiskt ingen! Inget av det sa vi till honom, men vi sa inte åt henne iaf.

          Ganska intressant museum:)


Tillsist var jag tvungen att åka hem på lördagen, och det känns ju alltid ganska småtråkigt eftersom vi inte ses så jätteofta...

          På båten hem var föresten massa figy-elever och några från min skola. Ganska coolt att man ser någon från samma skola när man är utomlands.

          Föresten gjorde Clara en massa kul saker, men det tar för lång tid att berätta nu, så tänkte göra en kategori senare med lite kul saker som hon (och andra barn) sagt och gjort. Får se vad jag ska kalla den:)


MELODIFESTIVALEN

Kollade på melodifestivalen i lördags. Ganska bra låtar, favoriten var Måns Zelmerlöw (som väntat) och sedan tror jag H.E.A.T var snäppet under. Men Amy Diamonds låt. Asså det låter som typ från ett sånt där barndisco man hade i typ trean och med tanke på att hon är 16 (kanske t.o.m. 17) så kan man ju undra lite när hon kommer ta sig an lite mognare låtar. Usch vad kritiserande jag låter nu, men det är vad jag tycker.

          I morse lyssnade jag på the voice där det var en sån där "skvallerreporter" från expressen som snackade lite om efterfesten och om ett samtal hon hade hört mellan en reporter och Lili&Sussie


Reporter(Ungefär så här): Ni har ju gjort stor come back och ni är ju verkligen jättefitta!


Lili&Sussie: Va?!


Reporter: Ja, ni är ju verkligen jättefitta!


Lili&Sussie: Va? Vad snackar du om?


Reporter: Ja, ni har ju verkligen kommit i form och är jättefitta!


Snart börjar det gå upp för både Lili&Sussie och reportern vad båda trodde och hade menat (t ex; du är i så fitt form - plural blir som ovan:)) och jag kan ju bara själv tänka vad jag hade skrattat om jag varit där.

Sådan humor har jag:)


TANDLÄKAREN

Dagen har varit ganska bra och skulle gå hem lite innan två för att jag skulle till tandläkaren. Så jag kommer hem ca 14:10 och vi ska vara i Värnamo om tio minuter, så jag akut-borstar-tänderna och tandtrådar(?) och vi kör iväg.

          Kutar in och är där 14:25, 5 minuter sena. Så ska vi anmäla oss i receptionen och uppger personnummer och sånt shit.

          Sen ba:


Receptionist: Nä men ni har ingen tid idag.


Mamma: Jo, det ska vi ha. Vi skulle ha kommit i fredags men vi avbokade det för att vi var bortresta och då kunde vi komma på måndag istället sa dom.


Receptionist: Aa, men här står inget.


Mamma: Ojdå.


Receptionist: Ojdå.


*Tystnad*


Receptionist: Men vänta lite. Det har visst blivit fel i bokningen. Ni är inte dom första, hon som skriver i datumen är lite virrig. Ni har tid måndag den sextonde mars inte februari.


Mamma: Nämen ojdå, då kommer vi tillbaka om en månad, tack och hej.


Dumma datums-bokar-tant! Inte för att jag avgudar att gå till tandläkaren, men vill gärna ha det gjort så man slipper känna sig helt äcklig i hela munnen. Så jag fick en pizza som tröst och då vart jag glad. Av Europas bästa pizzabagare dessutom! Bokstavligen;)


Nu är det längsta inlägget i blogg.se's historia slut och nu ska jag gå och lägga mig.

          Ska föresten ha gympalektion för femmorna imon, lite nervös. Tänk så är dom skitelaka och brottar ner mig och slår mig och säger att jag är Sveriges värsta prova-på-gympalärare. Då är det tur att man har Louise vid sin sida:)

          Måste föresten påpeka att receptionisten hos tandläkaren faktiskt var jättesnäll, även om hon framstod som snäsig och uppsnosig.


Kram Stina-Lise


Kommentarer
Postat av: Anonym

OMG!!! Slog du till han i huvet?!? Höll fan på å skrtta ihjäl mig när jag läste de!:DxD<3

2009-02-17 @ 18:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0