Skoldags igen!

Då fick man hasa sig upp i sängen klockan tidigt och slitas från min älskade morgonrock som jag i stort sett har bott i under den här tiden. Men det kändes ändå ganska skönt att vara tillbaka igen. Har varit som att bo i en bubbla när jag vart sjuk. Men nu mår jag prima ballerina! Fast nu har ju mamma rykt på samma sak som mig så man får bara hoppas att det inte blir långvarigt.

Skönt var iallafall att dom flesta lärare var ganska snälla när man kommit tillbaka och tänker på att man inte hinner med riktigt och så...

På franskan så kom elever och lärare från Figy och pratade om språkvalen. Det var jättebra och man börjar fatta litegranna nu vad det hela handlar om, vilket känns jätteskönt.

Sedan så får alla som har franska göra ett så kallat "ombyte". Man åker ner till Frankrike och bor hos en elev där i hans eller hennes familj i en vecka och sedan, efter några månader, så får den komma och bo hos en själv. Låter askul, och dessutom åker man till Paris en dag och det ska bli asspännande. Så hit med en fransman så åker vi! Eller aa, en fransyska kanske. Vill inte ha någon äcklig sliskig kroknäsfransman som hänger efter en! Fast alla är kanske inte sånna, men ändå:)

Och så har mormor fått hörapparat (äntligen) och världens bästa CALINA fyller år idag!!! Så grattis till Calina på sexton-årsdagen!

Fick stanna kvar i skolan till typ 4 för att läsa häftet till svenska nationella proven. Verkar askonstigt. Man ska tolka allt från konstiga texter och vanliga tidningsartiklar till osammanhängande bilder och dikter. Seriöst, JAG BRYR MIG INTE! Eller, det är väl kul för dom som är bra på dikter och sånt men jag fattar seriöst ingenting. Och dom där bilderna; vad dom säger mig och vad dom betyder och sånt jag kan inte. Så med den här bilden menar jag att Calina håller armen runt min hals och säkert tänker på grillade skumtomtar mendans jag tänker på att äta dom. Louise har fått något asäckligt på tungan och Nathalie är bara Nathalie!

Men nu gick inte den bilden juh!!! Blir assur när sånt inte funkar>(..men men får bli den här istället som dagen till ära "bara" visar Calina:)

Men nu blir jag riktigt arg!!! Ingenting funkar på den här cpdatan! Grrrr... men jag får väl köra utan bild då! Men grattis till Calina iaf;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahahah du måste skicka bilden till mig med mig på så jag får se vad det är för nått xD hahahahah

2009-02-07 @ 18:03:10
Postat av: calina

Tack stina lise:D <3

2009-02-07 @ 23:55:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0