Vråen!

Idag har jag varit på vråen. Jag har egentligen aldrig gillat vråen men tror att det förändrades lite sedan jag praoade där på apoteket. Såg föresten Marta och Samira(tror hon hette så) och massa andra men var så trött så orkade inte hälsa.

Sedan fick jag gå in på laboratoriet. När jag var liten tyckte jag att laboratoriet verkade jättehäftigt. Typ som att det var som "Dexters laboratorium". När jag fick reda på att det i själva verket inte var det så låtsades jag det ändå eftersom jag var sjuk ganska mycket när jag var liten och skulle tycka att det var mer spännande. Misstolka inte och tro att jag hade leukemi lr sånt shit. Okej, åter till ämnet! Där (på laboratoriet) gjorde dom sånt där äckligt halsprov och sen blodprov i armen. Nu när man blivit lite äldre så gör det inte lika ont på något sätt. Och den här gången tittade jag faktiskt när dom gjorde det. Tänk att ett sånt litet stick kan få fram så mycket blod! Typ asmycket!

Sedan satte vi oss i väntrummet. Minst två gånger var jag tvungen att springa på toa för att spotta ut äckligt grönaktigt slem. Asäckligt och antagligen mer än ni behöver veta. Sedan fick vi gå in på ett rum och vänta på läkaren. Jag fattar inte varför dom har sånna där obehagliga sängar. Eller aa, britsar. Dom är jättejobbiga att ligga på men jag var så trött så jag la mig på den direkt och somnade nästan...

Sedan kom läkaren och kollade lite hjärtljud och lungor och öron och lite sånt och sedan gick han iväg och sedan kom han tillbaka och sa att jag har en kraftig infektion i hela kroppen och massa annat som jag inte kom ihåg. Han skrev iaf ut medicin till mig (som btw smakar apa) och sedan gick han.

Så vi får se när jag kan komma tillbaka till skolan. Imon ska jag göra gymnasievalen. Först trodde jag att det skulle bli efter skolan men det blir klockan 10 imon så mamma skjutsar dit mig då och sen åker jag hem och kryper ihop under min mysiga filt och min underbara morgonrock och titta på Vänner.

Är helt besatt av denna serien asså! Tror jag har sett hela serien nu, har iaf alla alla säsongerna och i somras tittade jag och sandra på dom från ettan till nian, sen åkte hon tebax till stockholm.....

Nu ska jag äta soppa som jag har blivit beroende av! Det är inte just den på bilden och det är varken jag som är på bilden eller som tagit den men den var så söt!Har blivit totalt beroende av soppa i sjukans tider!
Kram Stina-Lise

Kommentarer
Postat av: rut

krya på dig gumman <3

2009-01-27 @ 14:40:45
URL: http://kiwipassion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0