Balen 10/6-09 <333

Tänkte skriva lite om balen vi hade i onsdags förra veckan.
Själv hade man då sytt en klänning på syslöjden och den blev helt klar cirka 2 timmar innan balen, trots det faktum att jag började på den för nästan ett år sen (!). Jag har typ inte orkat med att göra den för jag har tyckt att den var extremt ful, men jag hade inget annat val än att fortsätta på den, och resultatet blev nästan över förväntan faktiskt!


The yellow chickendress till höger är min. Den Gröna är K.B:s och den vita är M.W:s.
På bilden så är den dock inte klar, banden är inte fastsydda och rosetten är bara fastnålad, och den ska btw sitta högre upp.


Och så här såg det färdiga resultatet ut, man ser det inte på bilden, men den slutar lite ovanför knäet. Jag hade tänkt ha typ långklänning innan, men hallå - man tar ju studenten nån dag med, dessutom ville jag inte att det ska bli för strikt heller.Vill ha det mer lössläppt och så. Det är bara en skolbal för niorna lixom:)


Och så här såg jag ut, det svarta som är till höger vid mitt högra öga är nånting som har kommit till från min mobilkamera och jag har ingen aning om varför. Om man kollar på andra bilder lite längre ner på andra inlägg så kan man se att de har samma "klutt" på typ samma ställe (om jag inte vridit kameran upp-och-ned eller liknande), så det får man dras med tills jag (förhoppningsvis) får en ny mobil i födelsedagspresent 7 augusti (grattis till mig då!).

När vi kom till skolan så skulle middagen nästan precis börja så vi gick in i matsalen och satte oss. Det var varannan-kille-varannan-tjej, vilket betydde att killen till vänster om en skulle bli ens danskavaljer (eller typ bara den man skulle dansa första dansen med).
I början så satt jag ensam, fast sen lämnade Albertsson Lynn och hoppade över till min sida av bordet så att vi skulle dansa istället:P Lynn blev typ arg fast sen kom Anton P och då blev hon glad (hon log iaf när han kom så jag antar att hon blev det:)). Maten var god, det blev potatisgratäng och kyckling och till efterrätt blev det glass:P

Sen blev det dans i gympasalen (totaly glamoruos) och det var asroligt! Typ alla killar hade övat, så det gick mkt bättre och hoppa och skutta när dom vissta vad dom gjorde:) Kvällen slutade ca 22.45 (vi hade skolavslutning dagen efter) och då hade jag rejält med skoskav!!! Men det var det värt, för det var en riktigt rolig avslutning:)
Fast Calina skulle vart med oxå! Fast hennes moped gick sönder mitt ute i Ichville (brukar säga det när jag inte kommer ihåg vad ett ställe heter:D) och hon fick stå under bro i typ två timmar (har för mig att det var så länge) för att skydda sig undan regnet. Tycker så synd om henne!!!

Här är iallafall bilder på några andra som oxå var med på balen! Bilderna är knyckta från Nathalies blogg som ni hittar här!

Här är gulliga Linn<3


Här är söta Rut, hon har btw gjort klänningen själv<3



Och här är underbara Nathalie, dock bara hennes kropp<3


Nathalie ville uppenbarligen inte ha med huvudet på föregående bild, men det struntar jag i, så jag lägger upp en bild på hennes huvud (när hon var brunett) + några av oss andra:)

Från vänster: Stina-Lise (bloggarinnan själv), Louise(i gult, med en tunga som är ute på vift), Calina (som trycker sin knytnäve väldigt hårt mot min bröstkorg) och Nathalie (där hennes huvud är med för en gångs skull:)).
Bild från 8:an (ca 1 ½ år sedan...)

Tack så mycket för kvällen allihopa! Jag hade asroligt:)

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej!

Är inte den bästa på att förklara, men ska försöka! =)

Jag vet inte riktigt hur mycket du vet om sims Downloads.

Men du börjar med att laddar ner en zip-fil med sims material från en sims sida.

Du öppnar Zipfilerna - Tar de filerna som ligger i mappen - brukar finns "read me" filer och JPEG filer och dyl, dem ska du inte ha med. - Och sen så drar du dem över och lägger i Downloadsmappen.

Downloadmappen finner du antingen i "Mina Dokument" och sedan i sims 2 mappen. Eller om du går in på C: hårddisken och hittar dess mapp där inne på "program". Är olika från olika datorer och beroende på hur du installerat spelet.

Iallafall ska du in på EA games/Sims mappen.

Sen ska det finnas en mapp som heter just "Downloads" och finns inte det så är det bara att skapa en som ska heta så.

När du sedan första gången sätter på spelet, så ska det komma upp en skylt innan man kommer in i The neighborhood, en sorts "varningsskylt" om downloadsen, och du måste även kryssa i att du vill Aktivera eget innehåll. och sedan starta om sims igen, sen ska det fungera prima =)



bra sidor (och gratis) är:

www.modthesims2.com

www.thesimsresource.com



Hoppas du förstår och att det fungerar!

kram!

2009-06-17 @ 18:55:13
URL: http://mymitire.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0