Liseberg 8/6-09 <333

Har hänt rätt mkt den här veckan, så jag sammanfattar allt i olika inlägg.
Nu tänkte jag skriva om Göteborgsresan i måndags!

Vi åkte iväg cirka 8.25 och då var det väldigt mulet och grått ute och nästan lite småkyligt ute.
Vi stannade till och fikade lite utanför Göteborg och så bytte vi bussar lite och våran körde mot inspelningsstudion och Göteborgsoperan.
Vi kom fram vid 11.30, men operan öppnade inte förän 12.30, så vi gick in på köpcentret (kommer inte ihåg vad det hette). Det var jag, Calina, Lynn och Anton och vi hade askul! Speciellt när anton skulle göra reklam för Pernilla Wahlgrens "Nya Garnier Nutrisse Kräm".

Vi fick senare gå in på operan och fick en rundtur av en av operasångarna (kommer inte ihåg vad han hette) och han var jätterolig:)




Sen tog vi spårvagn (det var asroligt!) till Liseberg!

Jag tog dessvärre inte så mkt kort eftersom mobilen låg i min väska hela tiden, men jag tog lite bilder i kön på vägen upp till Balder.

Nathalie var livrädd och skulle ångra det för resten av sitt liv om hon åkte.

Fast vi försökte muntra upp henne lite, och då blev hon glad:)


Även jag var lite smått nervös för att åka.


Fast dom andra pappade mig lite, och då blev jag lite bättre till mods:)


Fast den ser nästan ut som att den skulle falla isär bara man blåste på den. Som tändstickor!

Jag åkte den iallafall och det kändes skönt när jag gjort det! Här är beviset på att jag verkligen åkte den!

Det är jag till höger i mitten. Någon som har sätt filmen "Den där Mary" med Cameron Diaz som Mary? I en scen så tar hon "hårgelé" i håret så att luggen står rakt upp - jag tycker faktiskt att jag gjorde en perfekt immitation av den (även om det var omedvetet):)

Sedan när vi kom ut så skulle Calina och Lynn åka Kanonen så jag och Nathalie står nedanför och väntar. Helt plötsligt så ser vi att vagnen har fastnat i det högsta läget direkt efter första "loopingen" (eller det är typ en snurrning, vet inte vad man ska kalla det). Det är inte så många som märker det i början, men dom som gör det börjar ta kort och vinkar till dom och dom i vagnen vinkade glatt tillbaka.
Jag frågar en arbetare där vad det är som händer. Han hade inte ens upptäckt det men sa "Det var intressant", sen så gick han.
Vi väntar jättelänge och tror att Calina fortfarande är i kön, men sen går vi iväg när en annan arbetare säger att dom har evakuerat alla som stod i kön. Hon frågade om vi hade någon anhörig, vilket vi antog att vi inte hade och så sa hon att det förmodligen skulle komma folk från tidningen och tv eftersom att fel som uppstår på Liseberg alltid uppmärksammas väldigt mkt.
Här är några bilder på Kanonen.

Dom stannade precis innan andra "snurrningen".

 




Dom spärrade av det området och skickade upp en sån där korg och började prata med dom i vagnarna. Typ lugna ner dom lite och se till att dom hade bra.
Det såg faktiskt rätt kul ut för ibland vinkade dom och dom gjorde vågen flera gånger och det såg faktiskt rätt häftigt ut.
Genom att knuffa bak vagnen åt samma håll som den kom ifrån så kunde "de nödställda" komma ner efter över en timmes vistelse där uppe. Efter det så gick Kanonen turerna som vanligt igen.

Vi åkte massa saker, en favorit blev Lisebergsbanan som jag åkte sex gånger och Uppswinget som jag åkte två gånger. Hanghai var föresten oxå jätterolig och är perfekt för en nybörjare, eller bara en mjukstart tills man börjar med de riktigt läskiga åken. Åk den!!!

Den största besvikelsen var Kållerado, jag hade trott att den skulle gå snabbare istället för typ en halv kilometer i timmen och att det dessutom sprutade massa iskallt vatten på en så man vart helt dyngsur gjorde mig smått irriterad.
Man kan lika gärna gå in i duschen hemma i iskallt vatten för att få samma reaktion. Att det dessutom blåste en hel del efteråt gjorde inte det hela bättre.
Inget illa menat till er som gillar Kållerado, men jag tycker att den var onödig och störttråkig.

Vi åkte massa olika saker fram tills stängningsdags klockan 22.00 och jag la ut väldigt mkt pengar på lotter, men vann ändå inget. Men som man säger tur i kärlek - otur i spel (eller tvärtom), så man får väl hoppas att det kan stämma in på mig:)

På vägen hem kollade vi på "40-year old virgin" och den var faktiskt rätt kul:)



Så tack för en lyckad dag allihopa, och jag tänker åka till Liseberg i sommar igen, bara så ni vet:)

Kommentarer
Postat av: natta

vi kollade inte på den , vi kollade på 88minutes.

2009-06-13 @ 18:21:00
URL: http://nattaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

skicka till min blogg :p de är natta

2009-06-13 @ 18:21:17
Postat av: natta

jadå de är bara att ta:D

2009-06-15 @ 23:57:03
URL: http://nattaan.blogg.se/
Postat av: Emma.

När du har bilder på dina kompiasar å så, så får du gärna skriva namn under så man vet vilka det är, för vi andra som läser din blogg fast ej känner dig vill kunna hänga med så mkt som mjöligt i svängarna. tak så mtk för en härlig blogg tjejen<2333333

2009-06-16 @ 23:28:48
Postat av: S T I N A L I S E

Svar till Emma: Hej Emma, tack för tipset, jag ska tänka på detta i fortsättningen:)Vad kul att du gillar min blogg!



Mvh// Stina Lise<3

2009-06-17 @ 18:23:20
URL: http://stinaliseskrypin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0