Vårfestival

Har varit rätt dålig på att blogga, utan någon speciell anledning denna gången. Ska försöka uppdatera mig lite kortfattat.
Tyckte att det var bra att Norge vann i melodifestivalen, den låten är speciell och annorlunda:)
Och att "La voix" kom på 21:a plats förvånar mig inte särskilt mkt, hon verkar jättebra som person, men låten passar inte i melodifestivalsammanhang.

Spexet var i måndags och hela den dagen var en av de roligaste under hela 9:an! Vårat tema var badtema och det vatt askul. Ska se om jag kan lägga upp den färdiga bilden sen, och lite andra bilder på hur alla var utklädda. 9B var superhjältar, 9c var disneyfigurer (typ snövit och de sju dvärgarna), 9D hade blandat tema, 9E hade "killar-klädde-ut-sig-till-tjejer-och-tvärtom-tema", tror jag. Några killar hade tjejkläder på sig iaf, och 9F hade emos/fjortisar + två nördar. 
Hade verkligen askul hela den dagen!

Och så var det vårfestivalen idag...
Sjöng "Someone's Watching over me" med Nathalie. Typ på övningen först gick det jättedåligt, sedan gick det faktiskt bra andra gången vi övade. När det väl gällde så gick det faktiskt bättre än jag trodde, jag svimmade nämligen INTE.
Fast kan inte direkt säga att det hjälpte att vara nervös så in i helvete att man bara ville spy, men som sagt jag svimmade inte även om jag sjunger rätt falskt och lamt:)
Och Nathalie, du är en stjärna, helt OTROLIG! Tack för att du inte lämnade mig och för att du verkligen peppade mig att göra det omöjliga. Trodde aldrig jag skulle våga, och utan dej hade det aldrig gått! Du är bäst!
Men det var sista gången, för jag har inga nerver för sånt här, men det kändes så skönt när man gjort det, för allt det jobbiga bara släppte och benen bara vek sig sen av all nervositet som bara försvann(efteråt som tur var).

Puh, skönt att det är över!

Rut hoppade in lite i mitten oxå:)

Kram Stina Lise<3

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

du sjunger inte alls falskt och lamt! Du sjunger asbra! Du skulle ju kunna vara med i en film och sjunga, din röst är ju i klass med de bästa :O <33

2009-05-21 @ 19:57:18
Postat av: Natta :)

nej! jag är i nte bäst "!!!n jag sjöng fel ton ja sjöng med dig när ja inte skulle jag sjöng för fort och tappade rösten och sjöng falskt! det är inte bäst! TRäffade ngra i ryda som kommenterade Mitt Falska/tappar rösten ton och de fick ja ju sota för :@:((

2009-05-22 @ 22:36:37
URL: http://nattaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0