11 September

Jag vet, 11 september var igår och jag vet att jag är efter men iallafall.
Jag tycker att det är svårt att fatta att det är hela åtta år sedan attackerna mot World Trade Center skedde.

Jag tror att alla minns vad dom gjorde den tisdagen, själv var jag sju år gammal och låg sjuk hemma i soffan i våran lägenhet i Jakan i SCHARLAKANSFEBER, en sjukdom jag märkligt nog haft TVÅ GÅNGER (kanske t.o.m. en tredje gång, men det är inte helt bekräftat)!

Tillbaka till ämnet.
Mamma satt och kollade på tv när hon snabbt kollade igenom text-tv där det står att ett plan har kraschat in i ett av Twin Towers i Usa.
Mamma kopplar över till CNN och vi ser i direktsändning hur ett plan kör in i det andra tornet.
Just då befann man sig i någon form av chock, man kunde inte riktigt tro att det var på riktigt, att det måste vara något ur en film eller liknande, men det var sant och vi såg det.

Vi såg även när bägge tornen rasade, och efter det ringde mamma till jobbet och sa åt dem att sätta på tv:n och läsa på aftonbladet och expressen osv.

Det känns som att 11 september är ett sorts otursdatum, det var ju 11 september 2003 som Anna Lind avled efter en knivattack dagen innan på NK.
Jag kommer ihåg att jag tyckte att det var riktigt hemskt och otäckt eftersom mamma hade befunnit sig på NK samma dag hon blev mördad.

Det är sådanan här händelser som får en att tänka tillbaka och se vart vår värld är påväg någonstans, och det får inte fortsätta såhär.

Kommentarer
Postat av: Louise

Du borde bli krönikör när vi blir stora, Bra skrivet gumman<3

2009-09-12 @ 21:00:03
URL: http://loviisen.blogg.se/
Postat av: Anonym

ta de lugnt, ingenting kommer hända med din mamma! <3

2009-09-15 @ 08:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0